Εξπρεσιονισμός

Τελευταία Ενημέρωση στις Πέμπτη, 14 Αυγούστου 2014
Normal 0 MicrosoftInternetExplorer4
st1\:*{behavior:url(#ieooui) } /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Κανονικός πίνακας"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:10.0pt; font-family:"Times New Roman";}

Ο εξπρεσιονισμός αποτελεί καλλιτεχνικό κίνημα της μοντέρνα τέχνης στις αρχές του 20ου αιώνα,1905-1940 της ζωγραφικής. Η τάση να παραμορφώνουν την πραγματικότητα αδιαφορώντας απέναντι  σε μια πίστη και αντικειμενική αναπαράσταση της. Συχνά ο εξπρεσιονισμός διακρίνεται και από μια έντονη συναισθηματικά έργα έχουν χαρούμενη διάθεση.

Ο όρος εξπρεσιονισμός  αποδίδεται στον Τσέχο ιστορικό τέχνης Antonym Mattock το 1910, χρησιμοποιησε τον όρο αυτό περισσότερο για να δηλώσει μια τάση αντίθετη στον Ιμπρεσιονισμός.

Αυτή η στάση του εξπρεσιονισμός ήταν ασφαλώς αντίθεση στις άξιες  των ιμπρεσιονισμων,οι οποίοι επεδίωκαν μια αντικειμενικοί  αναπαράσταση της πραγματικότητας.

Αναπτύχθηκε κυρίως στη Γερμανία. Αλλά περισσότερο μικρές  ομάδες με κοινά χαρακτηριστικά και κυρίως οι ομάδες Blue Reiter  και  Die Brock με έδρα το Μόναχο και τη Δρέσδη αντίστοιχα. Ο Βαν Γκογκ και Μυνχ.

Φωβιστων στο Παρίσι. Τα δυο κινήματα διακρίνονται και από ένα κοινό χαρακτηριστικό στην τεχνική τους, συγκεκριμένα τη χρήση έντονων  χρημάτων  και αντιθέσεων. Ωστόσο ενώ οι φωβιστες επεδίωκαν με αυτό το τρόπο να δημιουργήσουν όμορφες εικόνες, οι εξπρεσιονιστές  στόχευαν στην πρόσκληση  βαθύτερων συναισθημάτων. Το χρώμα αποτελούσε ένα σημαντικό μέσο έκφρασης από μόνο του, χωρίς απαραίτητα την ανάγκη ενός αντικειμένου .Ο Καντίνσκυ ήταν από την ηγετικές μορφές του Εξπρεσιονισμού που στήριξαν αυτή την θέση και οδήγησαν σταδιακά στη διαμόρφωση της σύγχρονης αφηρημένης τέχνης. Στη λογοτεχνία , τα μυθιστορήματα του Φρανς Κάφκα συχνά χαρακτηρίζονται εξπρεσιονιστικά, ενώ και στο γερμανικό θέατρο υπήρξε ένα εξπρεσιονιστικό κίνημα στις αρχές του 20ου George Kaiser και Ernst Taller.Στην μουσική, οι Arnold Schoenberg, Anton Weber και Alban Berg, συνέθεσαν έργα που επίσης χαρακτηρίζονται εξπρεσιονιστικά, ενώ και στο γερμανικό θέατρο υπήρχε ένα εξπρεσιονιστικά. Μωρής Ραβέλ ή του Ιγκόρ Στραβίνσκι, η όπερα Lulu του Alban Berg.Η επίδραση του εξπρεσιονιστικού κινήματος στον κινηματογράφο και ειδικοτητερα στον γερμανικό. Τα The Cabinet Dr. Calgary (1920) και αιώνα καθοδηγούμενο κυρίως από τους

 Νserrate (1922) των σκηνοθετών Ρίτα Λανγκ και Φρήντριχ Βιλεμ Μουρναου

αντίστοιχα.Ο εξπρεσιονισμός επέδρασε σημαντικά στη διαμόρφωση μεταγεστερων καλλιτεχνικών ρευμάτων και ειδικότερα του αφηρημένου εξπρεσιονισμού.

 

ΓΕΡΜΑΝΙΚΟΣ ΕΞΠΡΕΣΙΟΝΙΣΜΟΣ: ΙΣΤΟΡΙΑ ΚΑΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ

 

Στη Γερμανία το 1905 μέχρι το 1925.Στο 1910 από το περιοδικό και την γκαλερί Deer Sturm του Βερολίνου. Το ρεύμα αυτό εκδηλώθηκε αρχικά  ως αντιπαράθεση προς τον ιμπρεσιονισμό και εξέφρασε την αντίδραση των καλλιτεχνών στον υλισμό της καπιταλιστικής κοινωνίας .

Η ομαδα ¨Der  Blue Reiter? (1911) με έδρα της το Μόναχο. Οι αυτές  ομάδες  αποτελεσαν την πιο σημαντικη εκδηλωση μοντερνισμου στη γερμανια πριν από το Α;Παγκόσμιο Πολεμο. Ο εξπρεσιονισμός ξεκινησε από την ζωγραφικη ,τη μουσική,τη λογοτεχνία ,τον κινηματογράφο, εξπρεσιονιστικού  κινήματος, της ιστοριας και των καλλιτεχνών του, των μουσειων, και της βιβλιογραφίας, καθως και σχετικά  link.

Η ΟΜΑΔΑ ??DIE BRUεCKE??

Η ομαδα Die Bruεc key ιδρύθηκε στη Δρέσδη το 1905. χρησιμοποιούσαν  τα ζωγραφικά μέσα  για την έκφραση απαισιόδοξων   συναισθημάτων  και ανησυχητικών.

 Σκέψεων , υιοθετώντας την φόρμας , τη γραφική  ένταση,  τα αντιρρεαλιστικά χρώματα , και επέλεγαν εικόνες της μοντέρνας  ζωής για να θίξουν  την αποξένωση και τη μοναχικότητα του ατόμου στη σύγχρονη κοινωνία.

 

Η ΟΜΑΔΑ ??DEER BLAUE REITER?

 Η δεύτερη ομάδα των εξπρεσιονισμων ονομάστηκε ??Deer Βlieu Reiter?.Η ομάδα προσπαθούσε να απεικονίσει το ανθρώπινο πνεύμα και πνεύμα και πίστευε ότι με αυτό τον  τρόπο η τεχνητά μπορούσε να αντιπροσωπεύσει την πραγματικότητα και η πραγματικότητα θα μπορούσε να αντιπροσωπεύσει την τέχνη. Ο εξπρεσιονισμός τους εξελίσσεται σταδιακά σε λυρική αφαίρεση.

 

ΕΞΠΡΕΣΙΟΝΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ

 Οι εξπρεσιονιστές ζωγράφοι απομακρύνονται από την απεικόνιση της πραγματικότητας και ασχολούνται με την έκφραση της σκέψης και των συναισθημάτων, προσπαθώντας να εισχωρήσουν στις πιο σκοτεινές γωνίες της ανθρώπινης ψυχής. Πρόκειται για μια τέχνη ανησυσηχητικη και αγχωδη,που εκφράζει τις εσωτερικές αναζητήσεις  και τις ψυχικές αγωνίες των καλλιτεχνών μέσα από τα βιαία χρώματα ,τις επιθετικές φόρμες ,τις ασφυκτικές συνθέσεις , τη μανιεριστικη παραμόρφωση του ανθρώπινου σωματος,στον άνθρωπο και τα συναισθήματα ,στη διαστρεβλωμένη απεικόνιση του σώματος και του πρωσοπου,απαισιοδοξα και μακάβρια ,με το θάνατο με έντονο ερωτισμό.

 

Κόρος εξπρεσιονισμός αποδίδεται στον Τσέχο ιστορικό τέχνης Αnoting Mattock 1910 ο οποίος χρησιμοποίησε τον όρο αυτό περισσότερο για να δηλώσει μια τάση αντίθετη στον Ιμπρεσιονισμός. Αυτή την στάση του εξπρεσιονισμού ήταν ασφαλώς αντίθεση στις άξιες ων ιμπρεσιονιστών, οι οποίοι επεδίωκαν μια αντικειμενική αναπαράσταση της πραγματικότητας.  Αναπτύχθηκε κυρίως στη Γερμανία.Aλα περισσότερο μικρές ομάδες με κοινά χαρακτηριστικά και κυρίως οι ομάδες Blue Reiter και Die Bruce με έδρα το Μόναχο και τη Δρέσδη αντίστοιχα. Τα δυο κινήματα διακρίνονται και από ένα κοινό χαρακτηριστικό στην τεχνική τους, συγκεκριμένα τη χρήση έντονων χρωμάτων και αντιθέσεων. Ωστόσο ενώ οι φωβιστες επεδίωκαν με αυτό το τρόπο να δημιουργήσουν όμορφες εικόνες, οι εξπρεσιονιστές στόχευαν στην προάσκηση βαθύτερων συναισθημάτων. Το χρώμα αποτελούσε ένα σημαντικό μέσο έκφρασης από μόνο του, χωρίς απαραίτητα την ενός αντικειμένου. Ο Καντίνσκυ ήταν από τις ηγετικες μορφές του Εξπρεσιονισμού που στήριξαν αυτή τη θέση και οδήγησαν σταδιακά στη διαδιακα στη διαμορφώσει της σύγχρονες αφηρημένης τέχνης. Στη λογοτεχνία , τα μυθιστορήματα του Φρανς Κάφκα συχνά χαρακτηρίζονται εξπρεσιονιστικά, ενώ και στο γερμανικό θέατρο υπήρχε ένα εξπρεσιονιστικά, ενώ και στο γερμανικό θέατρο υπήρχε ένα εξπρεσιονιστικό κίνημα στις αρχές του 20ουGeorge Kaiser και Ernst Taller.Στη μουσική, οι Anon Weber και Alban Berg, συνέθεσα έργα που επίσης χαρακτηρίζονται εξπρεσιονιστικά. Η επίδραση του εξπρεσιονιστικού κινήματος  στον κινηματογράφο και ειδικότερα στον γερμανικό. Ο εξπρεσιονισμός επέδρασε σημαντικά στη διαμόρφωση μεταγενέστερων καλλιτεχνικών και ειδικότερα του αφηρημένου εξπρεσιονισμού. αιώνα καθοδηγούμενο κυρίως από τους

 

Βασικοί εκπρόσωποι του εξπρεσιονισμού

.Βασίλης Καντίνσκυ

.Έντβαρντ Μύνχ

.Oskar Kokoschka

.Franz Marc

.Emil Nolde

.Egon Schiseled

.Chain Routine

Εμφανίσεις: 1176